mushroom-soup-recipe-cream-of-mushroom-soup-easy-soup-recipes.320x240

Ce să mai mâncăm noi?

Cum de sărbători am petrecut frumos şi sănătos, pe româneşte, acum este vremea să revenim la obiceiurile noastre vegetariene şi am întâmpinat luna ianuarie a noului an cu o ciorbiţă de „burtă” evident preparată din ciupercuţe pleurotus. Inclusiv părinţii mei au rămas cuceriţi de această variantă fără carne e unei ciorbe, bună pentru liniştit burtica mult solicitată de sărbători.

Se prepară atât de uşor încât nu îţi rămâne decât să te mobilizezi o dată după care te vei îndrăgosti.

Ai nevoie de:

  •     ciuperci pleurotus 500 gr
  •     condimente precum piper negru şi sare toate după gust
  •     smântână  200 gr de care preferaţi, fie din lapte de vacă fie vegetală din soia, caju
  •     usturoi cât mai aromat, românesc dacă se poate

Ciupercuţele se spală bine şi se toacă fâşii lungi, după care se pun la fiert cam 20 de minute. Când apa ajunge la temperaturi înalte adăugăm sare şi piper şi alte mirodenii preferate, mie îmi place puţin busuioc.

Când ciupercuţele au fiert bine adăugăm pasta de usturoi preparată în prealabil (adică usturoi pisat în mojar), amestecăm, lăsăm  5 minute pe foc să se activeze aromele după care oprim focul. Acum putem adăuga şi smântâna.

Dacă vrem să fie acră putem adăuga puţin borş sau suc de lămâie. Eu prefer lămâia.

Şi gata, ciorbiţa noastră este bună de servit.

Garantat merită încercat!

Batoane de seminţe

2013-08-28-b-01-raw-hemp-and-chia-barsPentru batoane energizante, imunizante, antiiflamatoare şi anticancerigene făcute de mâna noastră acasă avem nevoie de următoarele ingrediente:

  • seminţe de susan 250/500 gr
  • seminţe de in 250/500 gr
  • seminţe de mei 250/500 gr
  • seminţe de dovleac 250/500 gr
  • seminţe de floarea soarelui 250/500 gr
  • caju 150 gr
  • migdale 150 gr
  • suc de lămâie 200 ml
  • suc de poartocală 150 ml
  • miere 2-3 linguri, sau după gust, mai adăugăm

Toate seminţele crude dar care nu au stat în umezeală şi desigur dacă se poate să fie  bio, se vor amesteca într-un castron mare după care începem să le pisăm la râşniţa de cafea.

După ce vom termina toată cantitatea de seminţe de râşnit, amestecăm bine bine cu celelalte ingrediente, după care formăm în palmă nişte batoane pe care le vom pune la frigider. Consumăm câte un baton dimineaţa şi unul seara. O puteţi transforma într-o gustare zilnică delicioasă şi benefică pentru sănătate.

Vă vor conferi energie pentru toată ziua, vitamine şi minerale, enzime, se vor ameliora dureri şi se va regla tranzitul intestinal.

Smoothie de susan şi fulgi de cocos

calcium-shakeNe place să bem dimineaţa la prima oră un smoothie din:

  • susan pisat
  • fulgi de cocos
  • cacao bio
  • miere
  • polen
  • suc de grepfruit / portocală
  • apa Kangen

Susanul crud râşnit  împreună cu toate celelalte ingrediente se dau la blender până obţinem o băutură fină cremoasă, pe care o servim imediat ca să evităm cât mai mult oxidarea ingredientelor.

Un început de zi minunat cu un pahar de energie şi optimism!

Ce ne oferă?

Susanul: cantităţi mari de cupru, mangan şi calciu. Sărurile de cupru ajută la menţinerea integrităţii pereţilor vasculari (prin intervenţia în metabolismul ţesutului conjunctiv) şi intervine în fenomenul mielogenezei şi în cel de osificare. De aceea, lipsa lui poate produce fenomenul de osteopatie. La copii, deficitul de cupru poate duce la tulburări în formarea globuleleor roşii, ceea ce favorizează apariţia anemiei. Cuprul acţionează, totodată, ca antiinfecţios în apărarea organismului, în efectele antiinflamatorii ale reumatismului acut, precum şi în cel antitumoral.

Migdalele: biotină

Cacaoa: oxigenarea creierului, antioxidarea celulară, eliberează serotonină şi dopamină, adică este perfectă pentru starea noastră de spirit.

Apa Kangen : PH control, antioxidare, oxigenare celulară, minerale, este restructurată molecular.

Polenul : aminoacizi, vitamine şi minerale

Caju : cupru, fosfor, magneziu, mangan, zinc

Seminţe de dovleac : mangan, fosfor, magneziu, cupru, zinc, vitamina E

Poftă bună la Sănătate!

Un comentariu la “Ce să mai mâncăm noi?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *