Arhiva lunii decembrie 2013

Chia-Seeds-inimioara

Minunatele seminţe de chia

M-am îndrăgostit de semințele de chia acum doi ani pentru minunatele calități și pentru uimitoarea putere de a se adapta dorințelor mele culinare.

Semințele de chia sunt niște semințe mititele comestibile fie deschise la culoare fie negre, fac parte din clasa Salvia hispanica și  își au originea în Mexic datând încă din vremea culturilor maya și aztecă. Chia s-ar traduce ‘putere’ tocmai pentru calitatea lor de a spori energia datorită aportului de proteine, fibre, carbohidrați, acizi grași Omega 3, calciu, fier, potasiu și antioxidanți.

Care sunt beneficiile semințelor de Chia?

Acizii grași Omega 3 și Omega 6 sunt acizi grași esențiali și trebuie să îi procurăm din surse alimentare deoarece organismul nostru nu îi produce. Acizii grași Omega 3 reduc inflamațiile și scad riscul dezvoltării unor boli cronice precum : boli de inimă, artrită, cancer. Tot cu ajutorul lor ne putem menține limitele normale ale greutății prin reglarea glicemiei și a insulinei.

Proteinele vegetale  Cu toții știm că proteinele sunt macronutrienți absolut necesari organismului nostru, ce ne controlează multe funcții; dacă vorbim despre diete vegetariene putem menționa că proteinele din Chia ne vor susține și dezvoltarea masei musculare.

Antioxidanții   ne ajută să luptăm împotriva radicalilor liberi, a îmbătrânirii și îmbolnăvirii țesuturilor, adică și împotriva bolilor degenerative precum cancer și boli de inimă.

Fibrele ne susțin buna funcționare a sistemului nostru digestiv, previn constipația, ne reglează tranzitul intestinal și îi ajută pe cei interesați la îndepărtarea kilogramelor în plus.

Mineralele precum magneziu și potasiu absolut indispensabile organismului nostru  sunt răspunzătoare pentru nivelul electrolitic în corpul nostru, metabolismul glucidelor, lipidelor și proteinelor și controlul excitabilității neuromusculare.

Semințele de chia au o aromă discretă și pot fi folosite în diverse preparate culinare rapide, grație proprietății lor de a absorbi lichide foarte repede transformându-se într-un gel, o cremă sau budincă.

Prima oara am folosit semințele de Chia  la prepararea „icrelor vegetariene” urmând o rețetă clasică ce circulă pe internet pe un site de specialitate. Apoi, am folosit aceste semințe și la prepararea mic dejunului, pateuri din semințe, în bomboane sau în deliciosul lapte de susan/soia/migdale  cu cereale.

Pentru icrele vegetariene aveți nevoie de semințele de chia fie 50 fie 70 de grame ( sau puteți crește) apa vie ( ceea ce folosesc eu și vă recomand) sare de himalaya, ulei de floarea soarelui presat la rece și ulei de măsline, puțină lămâie, toate adăugate după gust și la final pentru cei ce doresc se adaugă și o ceapă mică tăiată mărunt.

SONY DSC

Puteți adăuga semințe de chia după cum spuneam în lapte sau într-un suc proaspăt de citrice, le putem adăuga într-un smoothie , sau puteți face o cremă delicioasă și consistentă din semințe chia, miere organică, pudră de roșcove, pudră de scorțișoară, puțin unt de cocos și fructe dintre care doriți: boabe de rodii, stafide, merișoare, banane.

Indiferent ce rețetă alegeți vă doresc să o savurați cu plăcere!

 

 

 

 

http://www.webmd.com/diet/features/truth-about-chia

http://www.eatingbirdfood.com/2011/08/why-eat-chia-seeds/

 

 

Klamath-Lake-

AFA Regenerarea celulelor STEM

Sistemul nostru imunitar este cheia sănătății, a echilibrului și longevității.

Ne confruntăm cu tot felul de afecțiuni minore sau majore, ne întristăm pentru că medicina clasică este neputincioasă iar uneori căutările noastre în natură oferă rezultate insuficiente.

Vom vorbi în acest articol despre algele AFA, algele verzi albăstrui sub denumirea lor de Aphanizomenon Flos-Aquae, originare din Oregon, Statele Unite ale Americii, mai exact din partea superioară a  lacului  Klamath .

Ce tip de alge sunt acestea?

Algele verzi-albăstrui sunt un tip de microalage din categoria fitoplanctonului, care diferă de spirulină prin faptul că AFA preferă apa proaspătă, curgătoare  nu cea sălcie și stătută.

Algae

Microalgele (fitoplanctonii) asigură un procent de 80-90 % din rezerva totală a  hranei și a  oxigenului de pe Pământ și își obțin necesarul de energie prin fotosinteză. Datorită lor și acestui proces putem vorbi de actuala formă atmosferică a Pământului bogată în oxigen.

S-a dovedit științific că, fotosinteza algelor verzi albăstrui este superioară oricăror altor tipuri de plante, fiind cea mai bogată sursă de clorofilă (clorofila contribuie la producerea sângelui, prin urmare luptă împotriva leucemiei dar și altor tipuri de cancer). Mai mult, se adaptează foarte bine oricăror condiții, variațiilor de lumină sau temperatură, valorilor  de oxigen și dioxid de carbon.

Structura algelor verzi-albăstrui este similară bacteriilor

Asemenea bacteriilor,  algele verzi-albăstrui (cianobacterii) sunt procariote, adică se caracterizează prin lipsa nucleolilor și a anvelopei nucleare. Informațiile genetice ( ADN și ARN) purtate de algele AFA  sunt preluate și absorbite cu ușurință de flora noastră intestinală ( în a cărei alcătuire intră bacteriile pozitive prietenoase cu sistemul nostru digestiv).

Beneficii

Algele verzi albăstrui au capacitatea de a extrage din atmosferă azotul ( sau nitrogenul–constituie 78% din atmosfera pământului și este  parte componentă a tuturor țesuturilor vii)  cu ajutorul acestuia producând proteine de o înaltă calitate. În principal sunt alcătuite din proteine moi și polizaharide ușor digerabile de către bacteriile noastre intestinale, preluate apoi de sistemul sangvin și celule. Ne susțin metabolismul și sistemul digestiv prin procentul mare de enzime datorită cărora organismului nostru îi este mai ușor să digere hrană și să asimileze. Cele mai importante surse de enzime sunt  verdețurile precum iarba de grâu și ovăzul, algele și  mierea.

Algele AFA constituie  60% proteină reprezentând o sursă completă de proteine, în ele regăsindu-se 18 aminoacizi ( ce intră în componența proteinelor)  sub formă  de glicoproteine mult mai ușor asimilabile decât lipoproteinele (proteinele de origine animală) prin urmare organismul nostru consumă mai puțină energie pentru a le digera și asimila pe cele din algele verzi-albăstrui. Mai mult, datorită acestor proteine de sursă AFA, organismul nostru produce mult mai ușor neurotransmițătorii atât de necesari stării de sănătate a creierului nostru și optimizării acestuia. Tot prin intermediul proteinelor, corpul nostru își poate construi țesuturi noi sau le poate repara și întreține pe cele existente.

Excesul de proteine de origine animală este din ce în ce mai des asociat cu bolile de rinichi, inimă și cu cancerul (mai ales cel de colon); în felul acesta devine mult mai clar că proteinelor de sursă vegetală li se va acorda atenția cuvenită pe viitor, în această categorie incluzând superalimentele, printre care și algele AFA.

 

AFA susțin regenerarea celulelor STEM

În componența algelor AFA se regăsește și antioxidantul numit Ficocianină , care este un pigment întâlnit rar în natură, acesta dând culoarea algelor verzi-albăstrui de un albastru intens. Acest pigment protejează organismul de radicalii liberi, reduce inflamația în orice afecțiuni însoțite de inflamații cronice, inhibă dezvoltarea celulelor canceroase,  sporește producția neurotransmițătorilor și ajută la regenerarea celulelor stem.

Conținând o cantitate considerabilă de pigment ficocianină (15%), algele verzi-albăstrui stimulează producerea celulelor stem în măduva spinării. Celulele stem, au uimitoarea capacitate de a se transforma în absolut orice tip de celule precum, celulele T, NK (natural killers), celule nervoase, hepatice, macrofage, orice tipuri de celule  ce intră în componența  sistemului imunitar. Alte studii au demonstrat că algele AFA tot datorită Ficocianinei stimulează migrarea celulelor stem din maduva spinării către fluxul sangvin și creier.

  • Ficocianina inhibă acțiunea enzimelor ciclooxigenază COX2 și lipoxigenază; acestea sunt enzime asociate cu producerea substanțelor cu efecte inflamatorii. Reacțiile inflamatorii sau dureroase ale organismului pot fi încetinite sau oprite, prin inhibarea acestor substanțe, pe cale naturală de către Ficocianină.
  • Aceasta stimulează producerea neurotransmițătorilor, participând la legăturile chimice dintre aminoacizi.
  • Ficocianina conlucrează cu bilirubina ( pigment produs de organismul nostru) pentru optimizarea funcționalității ficatului.

 

Alte bogății nutriționale regăsite în AFA

AFA-Algae-praf

  • Algele AFA conțin în jur de 40 de minerale și oligoelemente
  • Sunt o sursă excelentă de vitamine B:  B1, B2, B5, B6, B9 și chiar și B12 pentru care încă se fac studii, pentru a demonstra dacă este asimilată de către organism
  • Conțin acizi grași Omega 3 cu catenă lungă ( acid docosahexanoic ) și acid alfa-linoleic
  • Sunt bogate în fier biologic, minunat pentru cei care țin diete vegetariene, pentru a combate anemia
  • De asemenea sunt bogate în carotenoizi, studii științifice au arătat că  betacarotenul activează timusul.

Aminoacizii – Fenilalanina și Tirozina

Cu toții căutam  tot felul de mijloace prin care să ne creăm și să ne asigurăm o stare de bine pe termen cât mai lung.

Aminoacizii fenilalanina și tirozina produc sinergic prin sintetizare de către glandele suprarenale și creier o substanță chimică,  FEA  Feniletilamina.

Aceasta stimulează activitatea neurotransmițătorilor în acele zone responsabile pentru capacitatea noastră de concentrare, atenție și luciditate.

Ceea ce noi nu știm este că, în timpul unor activități plăcute precum lectura unei cărți bune, vizionarea unui film bun sau preferat, realizarea unei picturi, spre exemplu, creierul nostru secretă din abundență această substanță chimică FEA.

Același fenomen ia formă și atunci când ne îndrăgostim

Când ne îndrăgostim creierul nostru secretă cantități abundente de FEA, de acolo și senzația de plutire, mai mult se amplifică sentimentele de euforie, atracție și excitație. Când creierul abundă în feniletilamină, se deblochează activarea neurotransmițătorului dopamină, asociat cu reacțiile pozitive și îmbunătățirea capacității de concentrare. Un efect este eliberarea norepinefrinei, un alt neurotransmițător care ne conferă o stare de confort lăuntric.

Un alt moment în care nivelul de FEA crește este:

O combinație între toate acestea împreună cu superalimentul AFA algele verzi-albăstrui, care au cel mai mare conținut de FEA datorită ficocianinei, poate reduce starea de melancolie și lipsa de voință, starea de depresie și anxietatea.

În concluzie algele verzi-albăstrui AFA ne ajută în următoarele afecțiuni:

      • deficiențe imunitare, boli autoimune și degenerative: scleroză multiplă, Parkinson, artrită reumatoidă
      • diverse tipuri de cancer
      • hepatite, ciroze
      • leucemii, limfoame: maladia Hodgkin
      • boli cardiovasculare
      • boli infecțioase: boala Lyme

Pentru orice curiozități și întrebări vă aștept în secțiunea comentarii sau cu mesaje pe adresa   lorena@pecaleasanatoasa.ro .

Numai bine și sănătate!

 

 

 

 

Surse:

http://www.stemcellnutrition.net/afa-super-blue-green-algae

http://en.wikipedia.org/wiki/Aphanizomenon_flos-aquae_%28dietary_supplement%29

http://en.wikipedia.org/wiki/Cyanobacteria

David Wolfe : „Superfoods”

 

citrice.

Rețetă de băuturică fină „Smoothie”

O altă combinație pe care ne place să o savurăm în aceste dimineți mohorâte, este un smoothie ce se prepară rapid, mai ales când, în 15 minute trebuie să pornești spre serviciu.

Pentru 2 persoane  🙂 folosim:

  1. Un Grepfruit, o portocală și o lămâie
  2. O lingură de MSM
  3. O lingură de pudră de orz verde
  4. Patru linguri de semințe de susan crud
  5. Miere organică o lingură (opțional)
  6. Apă vie cam 200 ml

Citricele se vor stoarce la aparat, sau le puteți tăia bucăți și adăuga peste apa pură în blender, unde mai punem pudra de orz, Msm-ul și mierea.

Semințele de susan crud se râșnesc ( dacă nu avem alta variantă folosim râșnița de cafea) și se adaugă și ele in blender.

Folosim blender-ul 30 de secunde, facem un amestec din toate aceste ingrediente iar rezultatul este o  băutură fină, cremoasă, cu gust proaspăt și prietenos.

Fotografie0303

Sfatul meu este ca, apa și citricele să fie la temperatura ambientală înainte de a face această băutură, mai cu seamă că trebuie servită imediat.

 

 

Să o savurați sănătoși!

 

cicoarea

Cafeaua mea de cicoare şi arome naturale

Pentru cei care nu pot renunţa la obiceiul de a bea o cafea, există o variantă naturală, fără efecte secundare precum deshidratare, tensiune nervoasă cu excitabilitate şi oboseală la cateva ore după consumul cafelei clasice cu un conţinut de cofeină.

Cafeaua de cicoare, aşa cum o beau părinţii noştri (precum şi cea de năut), este naturală şi cu aport de vitamine precum vitamina A , C şi potasiu.

Cicoarea ( cichorium intybus) este o plantă ce creşte spontan la noi în ţară, în spaţii deschise  cu multă lumină şi cu un sol uşor umed.

Cafeaua de cicoare se  obţine din rădăcina plantei extrasă toamna, mărunţită şi prăjită,  o găsim în amestec  cu cereale  precum ovăz, orz şi uneori cu năut măcinat. Aceasta este un bun tonic şi digestiv, prin urmare se poate bea între mese pentru efecte asupra afecţiunilor digestive şi gastro-intestinale.

Cafeaua de cicoare înlătură oboseala şi calmează sistemul nervos.

Fotografie0300Cum o prepar?

Folosesc apă alcalină, ca la orice reţetă de a mea şi am două variante: fie aduc apa la temperatura preferată şi infuzez 2 linguriţe de cicoare, fie fac un decoct din aceeaşi cantitate.

La oricare din variante la început,  adaug în apă pudră de scorţişoară şi cardamon.

Obţin o cafeluţă foarte aromată cu un miros cuceritor, pe care o îndulcesc uneori cu melasă bio din trestie de zahăr.

Să o savurați!